Welkom bij de oudste crossfit box van nederland

Onze Trainingen

Wat wij jou te bieden hebben, is fitter worden door middel van een constant gevarieerde combinatie van de volgende elementen:

Gewichtheffen

In onze optiek is niemand meer bekwaam in het efficiënt verplaatsen van veel gewicht dan een gewichtheffer of powerlifter. Vandaar dat wij zowel basis-til bewegingen zoals Squat, Deadlift en Press als de twee bewegingen uit het Olympisch Gewichtheffen gebruiken in onze trainingen om op een veilige manier sterker te worden.

Turnen

Op dezelfde manier zijn turners één van de besten in het beheersen van hun eigen lichaamsgewicht. Vandaar dat wij veel werken met progressies bekend uit het turnen. Van opdrukken en optrekken tot bijvoorbeeld meer geavanceerde bewegingen in de ringen. Uiteraard wel allemaal afgemeten op het niveau van de persoon; van heel simpel naar heel complex.

Duursport

Uit de duursport gebruiken wij elementen zoals rennen, roeien en fietsen. Echter, niet op de manier waarop de meeste mensen dit gewend zijn. Voornamelijk door korte intervallen afgewisseld met bewegingen uit het Gewichtheffen en Turnen zorgt dit namelijk voor een workout op hoge intensiteit, in plaats van bijvoorbeeld langere tijd op laag tempo te rennen.

Over Ons

Iets meer uitleg over onze evidence-based aanpak
CrossFit is geschikt voor iedereen.

Niet gemotiveerd om hard te trainen? Dan is CrossFit waarschijnlijk niks voor jou.

Wij kunnen jouw kwaliteit van leven beter maken door middel van een bewezen trainingsaanpak die je fysieke grenzen zal verleggen. Dit doen wij door middel van trainingen in kleine groepen om persoonlijke begeleiding te garanderen. Hierbij maken wij geen gebruik van allerlei fitness apparaten, maar juist van olympische halters, kettlebells, dumbbells en je eigen lichaamsgewicht.

De drie basisprincipes van onze trainingen zijn dat ze functioneel zijn, variatie bevatten en veelal met hoge intensiteit worden uitgevoerd. In iets simpelere woorden: Natuurlijke bewegingen zoals rennen, tillen, gooien, dragen, duwen, trekken, klimmen, kruipen enz. in veel verschillende combinaties op hoge intensiteit. Hiervoor leren we je technieken aan die niet alleen binnen je training bruikbaar zijn, maar ook daarbuiten. Rennen, gooien, duwen, tillen en dragen doe je namelijk ook in het dagelijks leven.

Na een persoonlijk gesprek waarin wij meer uitleg geven over onze werkwijze vragen we een commitment van minimaal 3-6 maanden waarin we eerst 4 weken met een introductietraject starten. Hierin word je bekend gemaakt met de basisoefeningen, de technieken hiervan en onze manier van werken . Daarna ga je twee tot vijf maanden met de normale trainingen aan de gang, zodat je echt leert wat CrossFit inhoudt.

Daarnaast kunnen wij ook uitleg geven over aanpassingen in jouw voedingspatroon die de trainingen verder kunnen ondersteunen en voor veranderingen in lichaamssamenstelling zullen zorgen. Hiervoor werken wij samen met (sport)voedingsdeskundige Kelly Hendriks.

Enthousiast geworden of nog vragen? Onderaan deze pagina staat een contactformulier waarmee je een gesprek kan aanvragen voor meer uitleg over o.a. de kosten.

ons team

De trainers op een rijtje
Uploaded image

Charles Verschuren

Eigenaar
Eigenaar en oprichter van CrossFit Gymert. Sinds 2005 actief bezig met CrossFit en voorheen onder andere actief als Docent, Fysiotherapeut en Bewegingswetenschapper.

Verantwoordelijk voor: Management, Trainingen en Programmering.
Uploaded image

Niels Verschuren

Trainer
Oudste zoon van Charles, opgeleid tot Bewegingswetenschapper en actief bezig als wedstrijdatleet in CrossFit. Onder andere in het bezit van CF-L1 en Eleiko Strength Coach L1.

Verantwoordelijk voor: Trainingen, Programmering en Inschrijfsysteem.
Uploaded image

Jelle Verschuren

Trainer
Middelste zoon van Charles. Na een opleiding Bouwkunde toch verder gegaan in CrossFit met vele cursussen zoals CF-L1, CF-L2, Strongman, Weightlifting en Judge.

Verantwoordelijk voor: Trainingen, Introductielessen en Onderhoud.
Uploaded image

merijn Verschuren

Trainer
Jongste zoon van Charles en nog bezig met een opleiding Electrotechniek maar ondertussen al enkele jaren training aan het geven. Onder andere in het bezit van CF-L1 en CrossFit Strongman.

Verantwoordelijk voor: Trainingen.

"The best athletes are not just those who are the strongest, fastest or most flexible. The best are those with the highest quality of movement, the best coordination, the best organization of the body. What sets them apart is not their size, strength and speed, but their movement intelligence. Movement quality is also what helps elite performers stay free of injury. If you train hard enough to get good at anything, you will put your body under a tremendous amount of mechanical stress. Efficient movement helps one avoid injury by minimizing and distributing the mechanical stress of movement."
-Todd Hargrove

Neem contact met ons op

Voor meer informatie en een prijsopgave maken wij graag een afspraak met je om onze visie persoonlijk toe te lichten.